سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قهوه ساز همه کاره

قهوه یکی از نوشیدنی‌های پر طرفدار در میان افراد است و انواع مختلفی دارد و به شکل‌های متفاوتی دم می‌شود. یکی از بهترین راه‌ها برای دم کردن قهوه استفاده کردن از قهوه ساز‌ها و یا دستگاه‌های اسپرسو ساز است چرا که این دستگاه ها در مدت زمان بسیار کوتاهی قهوه را حاضر کرده و ضمن اینکه کار کردن با آن ها کار ساده ‌ای است امکان درست کردن انواع مختلف نوشیدنی‌ های قهوه دار را برای افراد فراهم می‌ کنند.

انواع اسپرسوساز

اسپرسوسازها انواع مختلفی دارند که بسته به نیاز می ‌توان دست به انتخاب زد:

  • اسپرسوساز خانگی نیمه ‌اتوماتیک

اسپرسوساز خانگی نیمه ‌اتوماتیک، دستگاهی است که پس از قرار دادن پرتافیلتر در هدگروپ، باید یک دکمه را فشار دهید تا شات اسپرسو شروع شود و سپس مجدداً همان دکمه را فشار دهید تا شات قهوه را در وزن یا اندازه دلخواه خود متوقف کنید.

  • اسپرسوساز خانگی تمام اتوماتیک

یک اسپرسوساز خودکار یا اتوماتیک قابل برنامه‌ریزی است و به شما امکان می‌دهد بعد از قراردادن پرتافیلتر، فقط کافی است یک دکمه را بزنید تا خود دستگاه حجم آب تحت‌فشار قهوه را کنترل می‌کند و به طور خودکار متوقف می‌شود. البته قابل ذکر است که یک اسپرسوساز خانگی تمام اتوماتیک، اگر فقط برای خود قهوه دم می‌کنید، مزیتی زیادی نسبت به نیمه ‌اتومات ‌ها ندارد.

  • اسپرسوساز خانگی کپسولی

یک دستگاه کپسولی، فعالیت‌هایی مانند آسیاب، کوبیدن و غیره را از فرآیند کار شما خارج می‌کند. و تنها کاری که با اسپرسوساز کپسولی انجام می‌دهید این است که کپسول را در آن قرار دهید و یک دکمه را فشار دهید تا شات خود را دریافت کنید. سپس مقدار از پیش تعیین‌شده آب گرم تحت فشار را به فنجان شما پمپاژ می‌کند. نقطه ضعف آن هم این است که کنترل زیادی بر کیفیت شات قهوه با این دستگاه‌ها نخواهید داشت.

  • موکاپات

موکاپات یک دستگاه اجاق گازی است که مانند یک پرکلاتور قدیمی کار می ‌کند. به این صورت که اجاق گاز گرم می ‌شود، بخار به سمت قهوه‌ ی قسمت بالا جریان می ‌یابد، مجدد از داخل فیلتر می ‌گذرد و به پایین می ‌ریزد و آب را با طعم قهوه دمی تحویل می دهد. شما می ‌توانید یک فنجان قهوه مناسب از این طریق درست کنید، اما این روش نسبتا ضعیفی برای تولید اسپرسو است، که به زحمت و زمان بیشتری نسبت به انواع دیگر نیاز دارد.

  • اسپرسوساز دستی

دستگاه اسپرسوساز خانگی دستی با فشار دادن و کشیدن یک اهرم کار می ‌کند. همانطور که اهرم را بالا می ‌برید، آب را به داخل محفظه دم می ‌کشد تا تفاله‌ های قهوه اشباع شود (مرحله ‌ای که به عنوان پیش انفوزیون شناخته می ‌شود). عقب کشیدن اهرم به سمت پایین هم باعث ایجاد فشار می ‌شود و آب را از طریق تفاله قهوه وارد فنجان می‌ کند.
با وجود گسترش اسپرسوسازهای اتوماتیک و نیمه ‌اتوماتیک، این مدل دستگاه ‌ها تقریبا منسوخ شده ‌اند.
ما در این مطلب همه نکات لازم برای انتخاب و خرید اسپرسوساز را با هم بررسی کردیم، با این حال به شما توصیه می‌ کنیم اگر قصد خرید اسپرسوساز تمام اتوماتیک و اسپرسوساز نیمه ‌اتوماتیک و یا سایر مدل‌ ها را با بهترین کیفیت و مناسب‌ ترین بودجه را دارید حتما از سایت انتخاب سنتر دیدن فرمایید و از کارشناسان متخصص و باتجربه ما در این زمینه کمک بگیرید.

 


کتری برقی، سماور یا چای ساز؟

تفاوت کتری برقی، چای ساز و سماور برقی چیست؟ اگر قصد خرید یکی از محصولات نوشیدنی ساز را دارید، در ادامه این سه محصول را از جهت های مختلف بررسی می‌ کنیم.

کتری برقی بخریم یا چای ساز؟ در صورتی که مصرف آب جوشتان بیشتر از چای است، یک کتری برقی نیاز شما را پاسخ می ‌دهد و هزینه کمتری هم دارد.

کتری برقی بخریم یا سماور برقی؟ سماور برقی آب را در زمانی طولانی ‌تر جوش می ‌آورد و از آن‌ جا که مدام در برق است، مصرف انرژی بالاتری دارد. چنانچه می‌ خواهید آب زودتر جوش بیاید، کتری برقی مناسب شما است.
مقایسه کتری برقی، سماور برقی و چای ساز از نظر (تنظیم دما)

اگر بخواهید مشخص کنید که آب در چه زمانی بجوشد، باید دستگاهی داشته باشید که به شما اجازه کنترل و تنظیم دما بدهد. در یک سماور برقی، امکان تنظیم دما وجود ندارد، اما برخی برندهای چای ساز و کتری برقی، این امکان را به شما می ‌دهند که دمای دستگاه را خودتان مشخص کنید.

مقایسه سماور، کتری و چای ساز از نظر (سرعت)

یکی از دلایلی که ما به استفاده از چای ساز یا کتری برقی روی می‌ آوریم، این است که می ‌خواهیم هرچه سریعتر آب جوش یا چای حاضر شود. پس سرعت، فاکتور مهم و تعیین کننده‌ ای در انتخاب محصول است.

از آن‌ جا که سماور آب بیشتری نسبت به چای ساز یا کتری در خود جای می‌ دهد، زمان بیشتری هم صرف می‌ شود تا آب درون آن ‌ها بجوشد. پس اگر هر موقع که هوس چای می ‌کنید، می ‌خواهید خیلی زود به آن برسید، خوب است که کتری برقی یا چای ساز را انتخاب کنید. البته، وقتی زمان جوش آمدن آب و آماده شدن چای آرام‌ تر و طولانی‌ تر باشد، کیفیت و طعم چای بهتر خواهد بود.


مقایسه کتری برقی، چای ساز و سماور برقی از نظر (ظرفیت)

مورد اولی که باید در نظر داشته باشید، ظرفیت دستگاه‌ هاست. با این ‌که کتری، سماور و چای ساز هر سه در ظرفیت ‌های مختلف ساخته می‌ شوند، اما این ظرفیت‌ ها هم سقفی دارند و اگر برای خانه‌ ای پر جمعیت یکی از آن‌ ها را بخواهید، باید درست انتخاب کنید.

چای سازها نهایتا تا 3 لیتر گنجایش دارند. کتری برقی ‌ها بین نیم لیتر تا 3 لیتر، و سماور برقی ‌ها، تا 10 لیتر هم ظرفیت دارند. به طور کلی، اگر مصرف آب جوش شما بالاست یا تعداد نفرات بالاست، سماور گزینه مناسبی ا‌ست. چنانچه آب جوش مصرفی برای یک الی دو نفر است و در طول روز یکی دوبار بیشتر استفاده نمی ‌شود، یک کتری برقی نیم لیتری برای شما کافی است.

مقایسه چای ساز و کتری برقی و سماور برقی از نظر (مصرف انرژی)

از آن ‌جا که تمامی این وسایل برقی هستند، هرچه بیشتر از آن‌ ها استفاده کنید، قبض برقتان هم بیشتر خواهد شد. پس خوب است دستگاهی تهیه کنید که به ‌طور بهینه انرژی مصرف کند.

کتری برقی در زمانی کوتاه، حدودا 2-3 دقیقه آب را جوش می ‌آورد و خاموش می ‌شود. از آن جا به بعد شما کار دیگری با کتری ندارید. اما سماور و چای ساز، باید به برق وصل باشند تا آب سرد نشود.

فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر کلیه محصولات لوازم خانگی از جمله کتری برقی و ... را با قیمت مناسب ارائه می دهد. لازم به ذکر است که شما با خرید از فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با فروشگاه انتخاب سنتر می توانید یوتیوب انتخاب سنتر را دنبال کنید.


نکات قبل از خرید کتری برقی شامل چه مواری است؟

کتری برقی نسل جدیدی از کتری است که به دلیل استفاده از نیروی برق، سرعت بیشتری در گرم کردن آب دارد و از همین رو به کمک آن می ‌توان در مدت ‌زمان کوتا‌ه ‌تری آب را به جوش آورد. این وسیله در مدل‌ ها و اندازه‌ های مختلفی تولید می‌شود و جنس آن عموما از پلاستیک، فلز و یا شیشه است.

·         جنس کتری برقی

جنس کتری برقی بسته به نیاز و سلیقه شما می تواند شیشه ای، فلزی، استیل، پلاستیکی و یا سرامیکی باشد استفاده از هر کدام از این ها بر دیگری ترجیح داده نمی شود فقط سعی کنید اگر کتری را برای بیرون و محل کار خود می خواهید کمتر از مدل شیشه ای استفاده کنید.

چون احتمال شکستن آن وجود دارد و در همچین مواقعی جنس پلاستیکی و فلزی آن به شیشه ای ارجعیت دارد. برای داخل منزل نیز استفاده از جنس شیشه ای آن بیشتر توصیه می شود.

·         گنجایش کتری برقی

یکی دیگر از مواردی که باید بدان توجه کرد و هنگام انتخاب کتری آن را مد نظر قرار داد گنجایش آن است. سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که گنجایش خوبی داشته باشد و زیاد کوچک نباشد مخصوصا وقتی می خواهید برای تعداد زیادی از افراد چایی درست کنید بسیار به کار شما سرعت می بخشد و شما مجبور نیستید چایی را در چند نوبت دم کنید.

·         خاموش شدن اتوماتیک کتری برقی

سعی کنید هنگام خرید دستگاه حتما به این مورد هم دقت کرده و برای انتخاب کتری مد نظر قرار دهید تا هر دفعه مجبور به خاموش کردن دستی دستگاه نشویید

·         سرعت جوشیدن آب کتری برقی

اگر سریع جوش آمدن آب تنها دلیل استفاده شما از این دستگاه است باید هنگام خریدن آن سراغ دستگاه هایی بروید که آب را در سریع ترین زمان ممکن به جوش می آورند

·         عایق حرارت کتری برقی

آیا تا به حال هنگام درست کردن چایی با کتری روی اجاق گاز دستتان سوخته؟ اگر برایتان این اتفاق افتاده باشد حتما می دانید که چقدر مهم است که دسته کتری عایق گرما باشد و گرما را انتقال ندهد.

·         کم صدا بودن کتری برقی

هر چند که صدای ایجاد شده به وسیله کتری های برقی هنگام جوش آوردن آب بسیار زیاد نیست ولی باز ممکن است بسته به مارک و مدل مورد نظر صدای های ایجاد شده متفاوت باشد شما همیشه مدلی را انتخاب کنید که صدای کمی داشته باشد و موقع به جوش آوردن آب صدایش به هیچ وجه آزار دهنده نباشد.


خرید کتری برقی

کتری برقی وسیله ای است که با استفاده از نیروی برق باعث به جوش آمدن آب می شود. این وسیله برای آماده سازی چای، قهوه، شکلات داغ و… مورد استفاده قرار می گیرد.

نکات مهم هنگام خرید کتری برقی

اندازه و گنجایش کتری: از مهم ترین مواردی که باید حتما به هنگام خرید کتری برقی به آن توجه داشته باشید، اندازه و گنجایش کتری می باشد. کتری های برقی امروزه با ظرفیت های مختلفی طراحی و تولید می شوند و آخرین حجم آنان برای خرید و استفاده، 2 لیتر می باشد که بدیهی است هر خریدار و خانواده ای باید با توجه به سطح میزان استفاده خود از این وسیله اقدام به خرید آن با گنجایش مناسب نماید. اندازه کتری نیز با توجه به فضای آشپزخانه شما باید در نظر گرفته شود.

سرعت: ویژگی عمده‌ ی کتری‌ های برقی به جوش آوردن آب در مدت زمانی کوتاه است، کتری ‌های برقی این کار را در 3 تا 4 دقیقه انجام می ‌دهند.

حفظ گرمای آب: برخی از مدل‌ ها قادرند آب را در دمای مورد نظر، 30 دقیقه تا یک ساعت گرم نگه دارند، لازم به ذکر است که انواعی از کتری‌ های برقی قابلیت و دکمه ‌ای برای این منظور دارند. قابلیت تنظیم دمای کتری برقی به شما امکان می‌دهد که بهترین دما را برای انواع نوشیدنی انتخاب کنید، برای مثال: دمای تهیه ‌ی چای سبز با چای سیاه فرق دارد و قهوه در دمایی کمتر از نقطه‌ی جوش درست می‌شود.

خاموش شدن اتومات: هنگام خرید کتری برقی به این ویژگی و عملکرد درست آن توجه داشته باشید، هرگاه آب به نقطه جوش برسد، دستگاه به طور خودکار خاموش و از آتش سوزی جلوگیری می ‌کند.

جنس کتری‌ ها: پلاستیک، شیشه، فلز یا ترکیبی از آن ها، جنس کتری ‌های برقی را تشکیل می‌ دهند. استیل ضد زنگ و شیشه کیفیت بهتری دارند، در مقابل جنس پلاستیک حرارت کمتری از خود بیرون می ‌دهد، پلاستیک داخل کتری طعم چای را تغییر می‌دهد.

سیم کتری: بسیاری از کاربران و استفاده کنندگان ترجیح می‌دهند از کتری‌های بدون سیم یا آنهایی که کابلشان قابل جدا شدن است، استفاده نمایند، مدل‌هایی هم که پایه‌ی جداگانه دارند، مورد پسند هستند.

دمای بیرونی کتری: شاید سوختن دست با کتری‌های روی اجاق گاز را تجربه کرده باشید، حالا که تصمیم گرفتید یک کتری برقی بخرید، بهتر است انتخابتان به سمت مدلی باشد که سطح بیرونی آن داغ نمی‌شود، نوع شیشه‌ای و پلاستیک آنها حرارت ناچیزی را به به بیرون منتقل می‌کنند.

میزان آب کتری: جوشاندن آب به مقدار یک یا دو فنجان در دستگاهی که ظرفیتش بیش از این است، گزینه‌ی خوبی برای کتری نیست.

دسته ‌ی کتری: قطعا دسته قسمت مهمی از کتری است، راحتی، خوش دست بودن، عدم لغزش هنگامی که آن را در دست می‌ گیریم و داغ نشدن از ویژگی ‌های مهم دسته کتری به شمار می ‌روند.

سهولت استفاده از کتری: اینکه کلیدها در کجای بدنه‌ ی کتری تعبیه شده ‌اند یا سیم در کدام قسمت و با چه دقت و ظرافتی طراحی شده است، از جمله عواملی است که استفاده از کتری را آسان می‌ کند.

المنت کتری: المنت کتری که گرما و حرارت را برای جوشاندن آب تولید می ‌کند، بهتر است از نوع پنهان باشد، چرا که عملکردش بهتر است.

توان مصرفی: توان بالا در هر دستگاه برقی از جمله کتری، بیانگر کارایی دستگاه و در نتیجه مصرف انرژی بیشتر است، با این حال برخی از کتری ‌ها با مصرف انرژی کمتری ساخته و وارد بازار می ‌شوند.

ظاهر کتری: کتری برقی از جمله وسایلی است که به صورت روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین بیشتر در معرض دید است، ضرورت داشتن طراحی و ظاهری زیبا برای آن امری اجتناب ناپذیر است.

تولید صدا: کتری برقی در مقایسه با نوع معمولی آن صدای کمتری تولید می‌کند، با این حال به دنبال نوعی از کتری باشید که کمترین صدا را ایجاد نماید.

قیمت کتری، قیمت کتری برقی خیلی نگران کننده نیست، ویژگی ‌هایی مثل: کیفیت، دوام، قابلیت گرم نگه‌ داشتن آب، محل نگه‌ داری سیم، توان مصرف، جنس بدنه، ظرفیت و … تعیین کننده‌ ی قیمت آن است.

فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر کلیه محصولات لوازم خانگی از جمله محصولات نوشیدنی ساز را با قیمت مناسب ارائه می دهد. برای مشاهده فیلم درباره انواع محصولات نوشیدنی ساز می توانیدکانال آپارات انتخاب سنتر را مشاهده کنید.لازم به ذکر است که شما با خرید از فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید.


دستگاه قهوه ساز

به طور کلی به دستگاهی که با استفاده از آن قهوه درست می ‌کنند، قهوه ساز گفته می ‌شود. اما معمولا این اصطلاح برای دستگاه‌ های قهوه ساز برقی که مناسب تهیه قهوه ‌های فیلتری یا اصطلاحا قهوه فرانسه است، به کار می ‌رود.

دستگاه‌ های قهوه‌ ساز از سه بخش اصلی مخزن آب، توری و قوری تشکیل شده ‌اند که ممکن است در مدل‌ های متنوع تفاوت‌ های کمی داشته باشند، اما سبک ‌کار تمامی آن‌ ها یکسان است.

مخزن آب

مخزن آب قهوه ساز قسمتی است که آبی که نیاز است با قهوه مخلوط شود در آن ریخته می‌شود. در ادامه برای تهیه قهوه دمای این آب بالا می‌رود.

مخزن قهوه

مخزن قهوه نیز قسمتی توری مانند است که معمولا از جنس فلز یا پلاستیک است و برای جداسازی پودر قهوه به‌کاربرده می‌شود. البته برای این کار از فیلتر کاغذی هم می‌توان استفاده کرد. البته فیلتر‌های کاغذی یکبار مصرف هستند و ممکن است به علت طعم کاغذی آن موردپسند همه مردم نباشد؛ اما شما می‌توانید با یک راه حل ساده بوی کاغذ را از بین ببرید. برای از بین بردن بوی کاغذ پیش از اضافه کردن پودر قهوه به فیلتر کاغذی، کمی آب داغ را از فیلتر عبور دهید تا بوی کاغذ از بین برود و در پایان این آب را دور بریزید یا برای گرم کردن قوری از آن استفاده کنید.

قوری

قهوه تهیه شده نهایی در این قوری جمع‌آوری می‌شود.

البته بخش‌های مختلف دستگاه قهوه ساز به همین سه قسمت ختم نمی‌شود. سازندگان انواع مختلف قهوه سازها قابلیت‌های متنوع و جالبی را بر روی این دستگاه‌ها سوار می‌کنند که طعم قهوه و تهیه آن را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. به عنوان مثال بعضی از قهوه سازها از صفحه گرم‌ کن برای گرم نگه‌ داشتن قهوه برخوردار هستند. برخی دیگر نمایشگر، آسیاب قهوه، سینی چکه گیر، تنظیم حجم و غلظت دم آوری، قابلیت برنامه‌ ریزی، سختی گیر جرم‌ گیر آب و خیلی قابلیت‌ های دیگری دارند.

فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر کلیه محصولات لوازم خانگی از جمله محصولات نوشیدنی ساز را با قیمت مناسب ارائه می دهد. برای مشاهده فیلم درباره انواع محصولات نوشیدنی ساز می توانید کانال آپارات انتخاب سنتر را مشاهده کنید.لازم به ذکر است که شما با خرید از فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید.