سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات مهم هنگام خرید اسپرسوساز

در این مقاله سعی بر این داشتیم به موارد مهم هنگام خرید یک اسپرسوساز اشاره کنیم تا به شما در انتخاب یک وسیله مناسب و با کیفیت کمک کنیم.

  • توان دستگاه

به اولین و مهم ترین موردی که باید هنگام خرید اسپرسوساز دقت کنید توان دستگاه است هر چه میزان توان دستگاه شما بالاتر باشد قهوه شما سریع تر و با کیفیت تر آماده می شود.

  • کاربری دستگاه

در هنگام خرید به کاربری اسپرسوساز توجه کنید اگر شما علاقه به تهیه سایر نوشیدنی ها در کنار قهوه را دارید باید دستگاهی را خریداری کنید که قابلیت تهیه انواع نوشیدنی ها از قبیل کافه لاته ، موکا ، کاپوچینو و ... را داشته باشد.

  • فیلتر آب

یکی دیگر از ویژگی های یک اسپرسوساز خوب دارا بودن یک فیلتر آب با کیفیت است این فیلتر تاثیر زیادی در طعم قهوه دارد پس با داشتن یک فیلتر با کیفیت خیالتان از مزه نوشیدنی که آماده می کنید راحت است پس سعی کنید در هنگام خرید اسپرسوسازی را انتخاب کنید که جنس فیلتر آن از استیل ضد زنگ باشد این ویژگی از زنگ زدگی جلوگیری کرده و در نتیجه باعث تغییر طعم قهوه شما نمی شود.

  • جنس بدنه 

جنس بدنه دستگاه تاثیر زیادی در عمر دستگاه شما دارد پس اسپرسوسازی را انتخاب کنید که دارای جنس بدنه با کیفیت و مقاوم باشد معمولا جنس بدنه دستگاه های اسپرسوساز از پلاستیک فشرده ABS و استیل ساخته شده است.

  • آسیاب کن

اگر علاقه دارید که همان لحظه قهوه خود را آسیاب کنید و از پودر قهوه تازه خود استفاده کنید و یک نوشیدنی تازه و با کیفیت را آماده کنید در هنگام خرید اسپرسوسازی را انتخاب کنید که دارای قابلیت آسیاب کن نیز باشد این ویژگی باعث صرفه جویی در هزینه شما نیز می شود و دیگر نیاز به خریداری جداگانه آسیاب کن نخواهد بود.

  • سیستم گرم نگهدارنده

از دیگر قابلیت های مهم یک دستگاه اسپرسوساز که در هنگام خرید می توانید به آن توجه کنید دارا بودن سیستم گرم نگهدارنده فنجان قهوه است این ویژگی از سرد شدن نوشیدنی شما جلوگیری می کند و شما همیشه می توانید یک فنجان نوشیدنی گرم را نوش جان کنید.

از دیگر مواردی که در هنگام خرید اسپرسوساز به آن توجه کنید عبارتند از : سینی چکه گیر ، سیستم خاموشی خودکار ، سیستم شست شوی خودکار ، قابلیت تنظیم میزان بخار ، نشانگر میزان آب ، حالت آماده به کار ، قابلیت تولید کف شیر و … می باشد که شما می توانید در هنگام خرید به آن ها توجه کنید تا یک دستگاه مناسب را خریداری کنید.


قهوه ساز

قهوه یکی از نوشیدنی‌ های مورد علاقه مردم است که از سالیان قبل مصرف می ‌شود و مراحل دم آوری آن متفاوت است و چند سالی است که با وجود قهوه ساز مردم از روش‌ های دم آوری نوین استفاده می‌ کنند و قهوه ساز دستی جای خود را به قهوه سازهای برقی داده‌ اند. قهوه ساز برقی که از آن با نام قهوه ساز قطره ‌ای هم یاد می ‌شود، یکی از آن مدل ‌هایی است که به طور گسترده در شرکت‌ ها و منازل مشاهده می ‌شود. علاوه ‌بر طرز کار ساده، یکی از مزیت‌ های این دستگاه این است که برای استفاده از آن نیازی نیست که آب را از قبل بجوشانید، زیرا پس از روشن کردن دستگاه، آب به آرامی جوش می‌ آید و بر روی محل قرارگیری قهوه سرازیر می ‌شود. قیمت قهوه ساز با توجه به نوع کاربری، نوع دم آوری و عصاره ‌گیری ‌ها، گنجایش و ویژگی ‌های جانبی مشخص می ‌شود و تغییر می‌ کند، در هنگام خرید دستگاه قهوه ساز سعی کنید مدلی را بخرید که نهایت استفاده را از آن کنید.

ویژگی های دستگاه قهوه ساز

بخش بسیار مهم تولید یک فنجان قهوه عالی فیلتر آب است. فیلتر آب باعث حذف کلر و مواد اضافی از آب ورودی به قهوه ساز می شود و در نتیجه طعم قهوه بسیار خوشایند خواهد بود. از ویژگی قهوه ساز خوب میزان سهولت کار با آن است. همچنین عملکرد مکث یکی دیگر از ویژگی های دیگر دستگاه قهوه ساز است. بهترین دستگاه باید به شما امکان دهد بدون هیچ مشکلی هرگونه وقفه ای را در صورت نیاز انجام دهید. باز هم ، از سرگیری مجدد نباید به هیچ وجه با مشکل رو به رو شود. بهترین قهوه ساز همچنین باید قادر به حفظ گرمای خوبی باشد.

نکات مهم هنگام خرید قهوه ساز برقی

  • بودجه مد نظر شما

قیمت دستگاه قهوه ساز متناسب با بودجه شما اولین نکته ای است که بر روی انتخاب شما تاثیر می گذارد. با در نظر گرفتن قدرت خریدتان می توانید بهترین قهوه ساز را انتخاب کنید.

  • داشتن آسیاب

ویژگی یک دستگاه قهوه ساز خوب، توجه به داشتن آسیاب کننده قهوه است. در ایران پیدا کردن قهوه با خلوص بالا بشدت مشکل است بخاطر همین اگر قهوه ساز شما دارای آسیاب کردن دانه قهوه است می توانید به آسانی قهوه خود را درون آن ریخته و با فشار دادن دکمه پاور قهوه دلخواه خود را درست کرده و از آن لذت ببرید.

  • مخزن قهوه دستگاه قهوه ساز

این وسیله برای قرار دادن قهوه در درون آن ساخته شده است که اغلب جنس آنها از فلز و پلاستیک با کیفیت ساخته شده است ولی قهوه سازهایی که از مخزن بی کیفیت ساخته شده هستند از مخازن کاغذی برای ریختن قهوه در آن تعبیه شده است.

  • مخزن آب دستگاه قهوه ساز

مخزن آب دستگاه مشخص می کند که شما قادر به ساختن چند فنجان قهوه برای چند نفر هستید پس هر چقد ظرفیت مخزن آب دستگاه زیاد باشد برای افراد زیادی می توانید قهوه درست کنید.

  • تایمر اتوماتیک خاموش کردن دستگاه قهوه ساز

وجود این ویژگی در دستگاه قهوه ساز باعث امنتر شدن دستگاه و محیط زندگی می شود. این ویژگی به شما کمک می کند دستگاه بعد از درست کردن قهوه یا با ریخته شدن قهوه داخل فنجان به طور اتوماتیک خاموش شود.

فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر کلیه محصولات لوازم خانگی از جمله دستگاه قهوه ساز را با قیمت مناسب ارائه می دهد. لازم به ذکر است که شما با خرید از فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید. برای مشاهده فیلم درباره انواع قهوه سازها می توانید کانال آپارات انتخاب سنتر را مشاهده کنید.


دستگاه های اسپرسوساز

اسپرسو یکی از قهوه های مورد علاقه بسیاری از افراد در سراسر جهان می باشد. هر زمان که در محل کار یا خانه هستید با استفاده از دستگاه های اسپرسوساز به راحتی می توانید قهوه ای خوش طعم و عطر برای خودتان تهیه کرده و از نوشیدن آن لذت ببرید.

 نکاتی که پیش از خرید اسپرسوساز باید بدانید قیمت و کیفیت ساخت و طراحی آن می باشد. عملکرد دستگاه اسپرسوساز به این صورت است که بر اثر عبور آب داغ از روی پودر قهوه، قهوه ای غلیظ همراه با خامه ای روی سطح آن تولید می کند.

آشنایی با انواع دستگاه های اسپرسوساز پمپی

دستگاه‌ های اسپرسوساز پمپی امروزه به سه دسته اصلی تقسیم می ‌شوند:

اسپرسوسازهای نیمه اتوماتیک

احتمالا این دستگاه همان تصور شما از یک دستگاه اسپرسوساز حرفه ‌ای است. دستگاه ‌های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک برای هدایت آب به هدگروپ از یک سیستم اتوماتیک بهره می‌ برند. با این حال، آسیاب کردن قهوه، فشرده‌ سازی آن با تمپر و کنترل زمان عصاره‌ گیری قهوه بر عهده باریستا است. از مزیت های این اسپرسوسازها این است که هماهنگی خوبی میان کنترل انسانی و ثبات مکانیکی ایجاد می ‌کنند. با این دستگاه ‌ها، شات اسپرسو حاصل عملکرد شما است، گرچه فشار آب و درجه حرارت آن به وسیله دستگاه تنظیم شده است و به همین دلیل، از دست رفتن کیفیت قهوه به ندرت می ‌تواند رخ دهد.

اسپرسوسازهای اتوماتیک

این اسپرسوسازها بسیار شبیه به دستگاه‌ های نیمه اتوماتیک هستند. تفاوت آن‌ ها با دستگاه‌ های نیمه اتوماتیک در این است که جریان آب را به صورت اتوماتیک قطع می ‌کنند. این اتفاق باعث می ‌شود که ثابت بودن حجم هر شات قهوه تضمین شود. به این ترتیب دیگر لازم نیست برای سر ریز نشدن هر فنجان قهوه کنار دستگاه اسپرسوساز بایستید. دستگاه‌ های اسپرسوساز اتوماتیک نیز بیشتر در کافه ‌ها استفاده می ‌شوند.

اسپرسوسازهای تمام اتوماتیک

دستگاه‌ های اسپرسوساز تمام اتوماتیک همه کارها را انجام می‌ دهند. این اسپرسوسازها دانه‌ های قهوه را آسیاب می ‌کنند و اندازه‌ گیری حجم قهوه، پر کردن پرتافیلتر و فشرده‌ سازی پودر قهوه را نیز انجام می‌ دهند. در نتیجه فقط یک دکمه را فشار می ‌دهید و همیشه یک شات قهوه با کیفیت ثابت تحویل می گیرید. برخی از این اسپرسوسازها برای شما این امکان را فراهم می ‌آورند که تنظیمات مورد نظر خودتان را در مورد اندازه ‌گیری و زمان ‌بندی انجام دهید. با این حال، زمانی که از این دستگاه‌ ها استفاده می ‌کنید، امکان بروز خلاقیت در تهیه قهوه بسیار کم است. این اسپرسو سازها معمولا در کافی‌ شاپ‌ ها استفاده نمی‌ شوند و کاربرد آن ‌ها بیشتر در خانه ‌ها و شرکت ‌ها است.

قسمت های مختلف دستگاه اسپرسوساز

گروپ هد:

گروپ هد بخشی از دستگاه اسپرسوساز است که برای عصاره گیری، پرتافیلتر به آن وصل شده و آب توسط سوراخ های گروپ، به طور یکسان بر پودر قهوه کوبیده شده پرتا فیلتر می ریزد.

پرتافیلتر:

قسمتی از دستگاه اسپرسوساز بوده که به گروپ هد متصل است.

سبد پرتافیلتر:

این سبد در داخل پرتافیلتر قرار گرفته و محل ریختن و کوبیدن پودر قهوه می باشد.

نازل بخار:

این نازل قابلیت ایجاد بخار برای نوشیدنی های مختلف را دارد.

فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر کلیه محصولات لوازم خانگی از جمله محصولات نوشیدنی ساز را با قیمت مناسب ارائه می دهد. برای مشاهده فیلم درباره انواع محصولات نوشیدنی ساز می توانید کانال آپارات انتخاب سنتر را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که شما با خرید از فروشگاه انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید.


اسپرسوسازها

اسپرسوساز دستگاهی است که آب نزدیک به نقطه جوش را با فشار زیاد از روی دانه ‌های آسیاب شده قهوه عبور می ‌دهد و به وسیله یک فیلتر آن ‌ها را دم می ‌کند، محصول حاصل قهوه غلیظی است که به اسپرسو مشهور است.

انواع مختلف دستگاه های اسپرسوساز:

دستگاه هایی که برای تهیه اسپرسو به کار می روند، به دو دسته تقسیم می شوند: دستگاه هایی که قدرتشان را از نیروی بخار گرفته اند و دستگاه هایی که از پمپ قدرت گرفته اند. مورد اول به دو نوع تقسیم می شوند:اسپرسوساز روگازی (موکاپات) واسپرسوساز برقی بدون استفاده از پمپ.

اسپرسوساز پمپی رواج بیشتری داشته و انواع مختلفی دارد:

اسپرسوساز دستی: با توجه به نام این دستگاه می توان به خصوصیت آن پی برد، مشخصه ی آن ایجاد فشار به وسیله ی اهرم دستی است.

اسپرسوساز برقی: ویژگی بارز این دستگاه ها مشخص کردن دمای مورد نیاز برای تهیه اسپرسو است که دستگاه با یک فشار تولید شده با برق، اسپرسو را آماده می کند.

اسپرسوساز نیمه خودکار: برای استفاده از این دستگاه ابتدا باید قهوه آسیاب شود و بعد آن را در فیلتر قرار دهید سپس دکمه را بفشارید تا اسپرسوی خوش طعمی را میل کنید.

اسپرسوساز خودکار: در این مورد هم بعد از آسیاب کردن، قهوه باید در فیلتر قرار داده شود، در اسپرسوساز خودکار دیگر نیازی به فشردن دکمه نیست بلکه دستگاه به صورت خودکار روشن شده و وقتی که اسپرسو آماده شد، خود به خود خاموش می شود.

اسپرسوساز فوق خودکار: این دستگاه علاوه بر این که استفاده از آن آسان است اما هزینه ی زیادی برای تهیه آن باید متحمل شوید. در این مدل همه ی کارها خودکار انجام می شوند. دانه های قهوه که آسیاب شده اند به صورت خودکار پرس می شوند و درون فیلتر جای می گیرند، سپس آب جوش با فشار زیاد اسپرسو را آماده می کند.

آنچه مردم از یک اسپرسوساز می ‌خواهند به اندازه ای متفاوت است که می ‌توانید طیف گسترده ‌ای از گزینه‌ ها را در بازار پیدا کنید. برخی از عوامل و ویژگی‌ های اصلی که هنگام خرید اسپرسوساز باید در نظر بگیرید شامل موارد زیر می باشد:

  • راحتی در استفاده
  • سهولت در تمیز کردن
  • میزان بودجه
  • دوام دستگاه
  • اندازه دستگاه
  • ویژگی‌ های اضافی برای در نظر گرفتن
  • آسیاب قهوه داخلی
  • فیلتر آب
  • گرم کن فنجان
  • تنظیمات قابل برنامه ریزی

فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر کلیه محصولات لوازم خانگی از جمله انواع اسپرسوساز را با قیمت مناسب ارائه می دهد. لازم به ذکر است که شما با خرید از فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید. برای مشاهده فیلم در رابطه با انواع اسپرسوسازها می توانید کانال آپارات انتخاب سنتر را مشاهده کنید.


همه چیز در رابطه با اسپرسوساز

منظور از اسپرسو نوع خاصی از دم آوری قهوه است که طی آن آب خیلی داغ و تحت فشار و قهوه نرم آسیاب شده به یک نوشیدنی لذیذ و خوش طعم و عطر تبدیل می‌ شود.

اسپرسوسازهای خانگی معمولا به دو دسته اسپرسوساز برقی و دستی تقسیم می ‌شوند. اسپرسوسازهای دستی همان موکوپاد یا اسپرسوسازهای رو گازی هستند.

اسپرسوسازهای برقی از برندهای مختلف با عملکرد یکسان در اختیار خریداران قرار دارد. اسپرسوسازهای برقی ممکن است تمام اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک باشند.

ملاک های خرید بهترین اسپرسوساز خانگی

  • توان دستگاه اسپرسوساز

کیفیت اسپرسو و گرمای آن تا حدود زیادی به توان دستگاهی که خریداری می‌ کنید بستگی دارد. منظور از توان اسپرسوساز خانگی قدرت دستگاه است که برای تهیه یک فنجان اسپرسو صرف می ‌شود. بنابراین بهتر است در زمان خرید دستگاه اسپرسوساز به توان دستگاه و پمپ آن دقت داشته باشید. قدرت پمپ در تولید بخار آب و آب جوش تأثیرگذار است.

  • عملکرد دستگاه اسپرسوساز

یکی دیگر از عواملی که در خرید اسپرسوساز برقی باید به آن دقت کنید عملکرد دستگاه است. برخی از دستگاه‌ های اسپرسوساز خانگی علاوه بر قهوه اسپرسو امکان تولید انواع دیگر قهوه از جمله قهوه فرانسه را نیز دارند. بنابراین بستگی به شما دارد که بخواهید یک دستگاه همه کاره خریداری کنید و یا فقط به دنبال نوشیدن نوع خاصی از قهوه هستید.

  • پرتافیلتر اسپرسوساز

این بخش ارتباط مستقیم با عمر دستگاه اسپرسوساز خانگی شما دارد. وزن پرتافیلتر و قسمت‌ های پلاستیکی و استیل دستگاه در این مسئله نقش مستقیم دارند.  در واقع پرتافیلتر نشان دهده کیفیت یک اسپرسوساز خانگی است. این قطعه می ‌تواند عملکرد دستگاه را نیز تحت تأثیر قرار دهد. در واقع با ایجاد تغییراتی در فیلترها شما می ‌توانید از کپسول یا پد قهوه نیز به جای پودر آن استفاده کنید. سبد پرتافیلتر در دو نوع فشرده و غیر فشرده تولید می ‌شود. سبد پرتافیلتر در اسپرسوسازهای خانگی غالبا از نوع فشرده است.

  • جنس بدنه دستگاه اسپرسوساز

جنس بدنه دستگاه اسپرسوساز هم در بهداشت این دستگاه موثر است و هم کیفیت و طول عمر دستگاه به آن بستگی دارد. هرچه کیفیت متریال به کار رفته در بدنه اسپرسوساز بهتر باشد عمر دستگاه نیز بیشتر خواهد بود.

  • جنس فیلترها در دستگاه‌ های قهوه ساز خانگی

یکی دیگر از موارد تأثیر گذار در انتخاب دستگاه قهوه ساز خانگی جنس فیلتر است. فیلترهایی که به سرعت زنگ می‌ زنند و خراب می ‌شوند انتخاب مناسبی برای خرید نیستند. زنگ زدگی یاعدم کیفیت فیلترها تأثیر مستقیم روی طعم قهوه شما خواهد داشت.

  • صدا و لرزش دستگاه

در زمان خرید دستگاه اسپرسوساز باید به میزان صدا و لرزش آن توجه داشته باشید. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب حتما از فروشنده در این رابطه اطلاعات کامل را دریافت کنید.

  • انعطاف‌ پذیری دستگاه

یک اسپرسوساز خانگی مناسب، باید دارای قابلیت‌ ها و برنامه ‌های متعددی برای تنظیم نحوه عملکرد دستگاه باشد. در واقع باید بتوانید به راحتی با آن کار کنید و برنامه‌ های مختلف آن را اجرا نمایید. هر اسپرسوسازی که تهیه کنید می ‌توانید با مطالعه دفترچه راهنمای آن و چند بار آزمون و خطا، عملکرد دستگاه را یاد بگیرید.

  • قابلیت‌ های دستگاه اسپرسوساز

در زمان انتخاب و خرید اسپرسوساز باید به قابلیت ‌های دستگاه توجه داشته باشید. برخی از دستگاه‌ ها دارای قابلیت ‌های بسیاری هستند و برخی دیگر عملکرد محدودی دارند. مثلا در مدل‌ های پیشرفته سیستم شستشوی خودکار می ‌تواند کار شما را برای تمیز کردن تمامی قطعات بسیار راحت سازد. یا در دستگاه‌ هایی که دارای سیستم قطع خودکار هستند 15 دقیقه پس ازعدم استفاده از دستگاه برای حفظ ایمنی دستگاه به صورت خودکار خاموش می ‌شود که این مسئله در صرفه جویی در مصرف برق نیز تأثیرگذار است.

فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر کلیه محصولات لوازم خانگی از جمله انواع قهوه ساز و اسپرسوساز و ... را با قیمت مناسب ارائه می دهد. برای انتخاب دستگاه قهوه ساز، بهتر است مدل های مختلف آن را در سایت مجموعه فروشگاهی انتخاب سنتر مقایسه کنید و سپس با مناسب ترین قیمت از ما خریداری کنید. انتخاب سنتر با سال‌ ها تجربه و پنج فروشگاه حضوری در قلب بازار لوازم خانگی تهران، هر روز ارزان ترین قیمت انواع لوازم خانگی را به کاربران ارائه می ‌دهد. علاوه بر این شما می ‌توانید با خرید از انتخاب سنتر از خدماتی چون ارسال رایگان درب منزل، پرداخت در محل، دریافت گارانتی معتبر شرکتی بهره‌ مند شوید.