سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید خردکن

خردکن یکی از وسایل کاربردی هر آشپزخانه مدرن به شمار می‌رود. خرد کن‌ها یک موتور بسیار قدرتمند دارند که به کمک ابزار آلات جانبی قادر به انجام چند عملکرد اساسی از جمله خرد کردن مواد خوراکی هستند. موتور قدرتمند می ‌تواند تکه ‌های مواد خوراکی را به اشکال مختلف برش بزند و خرد کند. تیغه‌هایی که برای این وسیله مورد استفاده قرار می‌گیرند در سایز بندی و اشکال مختلف هستند تا بتوانند انواع بافت مواد خوراکی را به حالت‌های مختلف خرد کنند.

بعضی از خردکن‌ها در تهیه انواع خمیر نیز به شما کمک می‌کنند. حتی خمیر‌هایی که نیاز است با دست ورز داده شوند را هم می‌توانند کاملا ورز دهند و برای پخت آماده کنند. اگر بخواهیم تعریف دقیق تری از دستگاه خردکن داشته باشیم باید بگوییم که دستگاه خردکن یک وسیله همه کاره در آشپزخانه است که می ‌تواند به سرعت و به راحتی هرگونه مواد خوراکی را خرد کند، برش بزند، تکه تکه کند و یا حتی پوره کرده و یا ورز دهد. حتی بعضی از مدل‌ های دستگاه خردکن قادر به تهیه آبمیوه نیز هستند. آب مرکبات، سبزیجات و انواع میوه جات را به راحتی می‌ توانند آب گیری کنند. بعضی دیگر از دستگاه‌های خردکن هم با وجود چند ابزار ساده و یا تیغه ‌های مخصوص به آشپزها در خرد کردن گوشت سفید و قرمز کمک می‌ کنند.

اجزای اصلی خردکن ها شامل موارد زیر می باشد:

·         موتور

برخی مدل ‌ها دارای موتور‌های قوی تر و برخی دیگر موتورهایی با قدرت متوسط دارند. معمولا موتور دستگاه خردکن در پایه و بدنه اصلی آن قرار می ‌گیرد. در واقع سنگین ترین بخش دستگاه مربوط به موتور می ‌باشد. وزن تقریبی یک موتور در دستگاه خردکن نهایتا تا 9 کیلوگرم می ‌باشد که این وزن یک امتیاز مثبت به شمار می‌ رود. به دلیل این که سنگین بودن دستگاه خرد کن سبب می‌شود دستگاه پایداری بیشتری داشته باشد و هنگام کار کردن حرکت نکند. در زیر بدنه اصلی که موتور داخل آن تعبیه شده است ضربه گیرهایی قرار می ‌گیرد که مانع حرکت و جا به جایی پایه روی پیشخوان می‌ شود. این ضربه گیرها که معمولا از جنس پلاستیک هستند در سالم ماندن و افزایش عمر مفید موتور خردکن بسیار نقش دارند. جنس بدنه اصلی که بر روی موتور به حالت یک لایه محافظ قرار گرفته نیز متفاوت است. بدنه ‌ها می ‌توانند از جنس استیل یا پلاستیک فشرده و یا پلاستیک معمولی باشند.

·         شفت مخزن

شفت متصل به موتور یک قطعه بسیار مهم در دستگاه ‌های خردکن خانگی هستند. این شفت که به صورت یک پیچ و یا پره چرخان است به موتور دستگاه متصل است. این قطعه رابط بین موتور و قطعات مختلف دستگاه خردکن است که معمولا جنسی از پلاستیک سخت و بسیار مقاوم دارد. این قطعه با دکمه روشن / خاموش دستگاه شروع به کار می‌کند و نیروی موتور را به دیگر قطعات می‌رساند

·         کاسه و ظروف جانبی

ظروف مختلفی بر روی خردکن ‌های مختلف تعبیه می‌ شوند. این ظروف که به حالت کاسه‌ های متفاوت هستند سایز‌های متفاوتی دارند. کاسه ‌های سایز بزرگ بین 9 تا 13 پیمانه گنجایش دارند. کاسه‌ های سایز متوسط بین 5 تا 7 پیمانه گنجایش دارند و کاسه ‌های سایز کوچک نیز بین 2 تا 5 پیمانه گنجایش دارند. بسته به مدل خردکن ممکن است تنها یک سایز یا تمامی سایزها بر روی این دستگاه قرار گیرد.

·         صفحات رنده

صفحات رنده و یا صفحات خردکن نیز در تمامی مدل‌ های خردکن مشاهده می‌ شود. تنوع مدل و تعداد آن ‌ها بستگی به برند و یا نوع مدل خردکن دارد. این صفحات بالای شفت متصل به موتور قرار می‌ گیرند تا مواد خوراکی بعد از رد شدن از آن‌ ها به حالت‌ های مختلف خرد شوند و داخل کاسه ریخته شوند. مدل ‌های مختلفی از این صفحات وجود دارد. رنده‌ های ریز و درشت که برای برش‌های متفاوت مواد خوراکی مورد مصرف قرار می‌ گیرند.

فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر کلیه محصولات لوازم خانگی از جمله محصولات پخت و پز را با قیمت مناسب ارائه می دهد. برای مشاهده فیلم درباره انواع محصولات پخت و پز می توانید کانال آپارات انتخاب سنتر را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که شما با خرید از فروشگاه انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید.