سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین دستگاه اسپرسوساز

اسپرسوسازها بر اساس نوع عملکرد می توانند تمام اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک باشند. در کنار این اسپرسو ساز ها نسپرسو ساز ها نیز شهرت و محبوبیت بالایی دارند.

انواع مدل دستگاه اسپرسوساز

·         دستگاه اسپرسوساز خانگی

این مدل دستگاه اسپرسوساز خانگی در اندازه کوچک تولید می شوند و کیفیت پایین تری نسبت به مدل‌ های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک و یا تمام اتوماتیک دارند طریقه استفاده از این مدل اسپرسوساز دستی به صورت دستی و با فشار آب مورد نیاز از بین دانه‌ های قهوه را فراهم می کند.

·         دستگاه اسپرسوساز نیمه اتوماتیک

طریقه آماده کردن قهوه اسپرسو با این دستگاه به این صورت است که بعد از آماده شدن قهوه در مرحله بعد باید به طور دستی شیر ، فوم و یا مواد دیگری که برای طعم دار کردن قهوه اسپرسو لازم است اضافه کنید. این مدل در اغلب خانه ها و کافی شاپ استفاده می ‌شود.

·         دستگاه اسپرسوساز تمام اتوماتیک

همان طو که از نام این دستگاه پیدا است تمام مراحل درست کردن اسپرسو به صورت اتوماتیک انجام می ‌شود و با ریختن مواد لازم برای درست کردن انواع قهوه اسپرسو و زدن دکمه دستگاه پس از چند دقیقه قهوه را با طعم دلخواه خود آماده سرو کنید.

اجزاء تشکیل دهنده اسپرسوسازها

·         منبع آب اسپرسوساز

یکی از اصلی ‌ترین قطعات دستگاه اسپرسوساز منبع آب است. برخی دستگاه‌ های اسپرسو خانگی، آب را از اتصال لوله کشی به یک منبع آب جداگانه تأمین می ‌کنند. اما بسیاری از اسپرسوسازهای خانگی که برای تهیه انواع اسپرسو و لاته با کیفیت طراحی شده ‌اند، اغلب مجهز به منبع آب و نشانگر سطح آب هستند.

·         پمپ اسپرسوساز

پمپ آب در میان دیگر قطعات دستگاه اسپرسوساز حکم قلب را برای دستگاه دارد. اهمیت این قطعه از آنجایی ناشی می‌ شود که پمپ آب، فشار لازم برای عبور از میان دانه‌ های ریز قهوه، را به آب می‌ افزاید.

·         دیگ بخار اسپرسوساز

دیگ بخار را می ‌توان یکی از حساس ‌ترین و دقیق ‌ترین قطعات دستگاه اسپرسوساز دانست. زیرا وظیفه آن، تنظیم شدت فشار، دما و گرمای آب است. در تهیه اسپرسو، حتی تغییرات کوچک در دمای آب نیز می ‌تواند به شدت بر کیفیت نوشیدنی تأثیر بگذارد.

·         نازل بخار اسپرسوساز

تهیه اسپرسو، تنها یکی از عملکردهای دستگاه اسپرسو بوده و یکی دیگر از قابلیت ‌های مهم این دستگاه، قابلیت تهیه کف شیر است که آن را برای تهیه کاپوچینو یا انواع لاته به کار می ‌برند. دستگاه‌ های اسپرسو، برای تهیه کف شیر به نازل بخار نیاز دارند.

·         هدگروپ اسپرسوساز

هدگروپ نیز یکی از قطعات دستگاه اسپرسوساز و ایستگاه پایانی حرکت آب در دستگاه اسپرسو است. همه هدگروپ‌ ها، شامل چهار قسمت اصلی و اساسی هستند: پرتافیلتر یا فیلتر اسپرسوساز، مکانی برای قفل کردن پرتافیلتر، راهی برای فعال سازی پمپ دستگاه و مسیری برای انتقال آب از دیگ به سمت پرتافیلتر.

·         تمپر قهوه اسپرسوساز

برای تهیه نوشیدنی، باید ابتدا دانه ‌های قهوه به خوبی فشرده شوند. که این کار بوسیله یکی از قطعات دستگاه اسپرسوساز به نام تمپر انجام می ‌شود.

·         پرتافیلتر یا فیلتر اسپرسوساز

پرتافیلتر نام یکی از قطعات دستگاه اسپرسوساز بوده و ماهیت آن یک سبد و فیلتر فلزی است که درون یک دسته قرار می ‌گیرد. برای تهیه قهوه، باید پودر قهوه داخل این سبد ریخته شده و سپس با تمپر فشرده سازی شود.

·         بورد اسپرسوساز

بورد دستگاه اسپرسو، یکی از اجزای الکترونیکی دستگاه است که روی آن نصب شده و قادر است تا تمامی کارهایی که فرد یا باریستا به صورت دستی برای تهیه قهوه و اسپرسو انجام می‌دهد را به صورت کاملا اتوماتیک و خودکار انجام دهد.

شهر لوازم خانگی انتخاب سنتر کلیه محصولات لوازم خانگی از جمله دستگاه اسپرسوساز را با قیمت مناسب ارائه می دهد. لازم به ذکر است که شما با خرید از فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید.