سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مخلوط کن ها

انواع مختلف دستگاه مخلوط کن

به طور کلی دو نوع مخلوط کن تولید و به بازار عرضه می شود:

·         مخلوط کن چند کاره

·         مخلوط کن یک کاره

مخلوط کن چند کاره

مخلوط کن ‌های چند کاره دارای سه قسمت هستند که هر کدام به صورت جداگانه وظیفه ‌ای را انجام می ‌دهند. یک قسمت برای آسیاب کردن، یک قسمت برای خرد کردن و یک قسمت برای میکس کردن مواد مورد استفاده قرار می‌ گیرد.این مدل مخلوط کن‌ ها قادر به انجام سه کار مهم در آشپزخانه هستند که هر کدام می ‌تواند به تنهایی بسیار مهم و پر کاربرد باشد. به طور عادی این مدل مخلوط کن‌ ها دارای یک پایه اصلی هستند که با ظروف و قطعات متفاوت می ‌توانند تبدیل به میکسر، خردکن و یا آسیاب شوند.

مخلوط کن تک کاره

این بلندرها تک کاره هستند. معمولا افرادی که می‌ خواهند یک آبمیوه گیری قوی و قدرتمند داشته باشند این مدل مخلوط کن‌ ها را انتخاب می ‌کنند. یک ظرف پارچ مانند که از جنس شیشه یا پلاستیک فشرده است بر روی بدنه اصلی این وسیله قرار گرفته و به عنوان دستگاه آبمیوه گیری قابل استفاده می ‌باشد. این وسیله می‌ تواند به سایر تجهیزات برای گرفتن آب هویج یا سیب نیز مجهز باشد که بستگی به قابلیت، مدل و برند آن دارد.

بسیاری از مخلوط کن‌ها قابلیت تنظیم سرعت را نیز به کاربر می‌دهند. تنظیم سرعت بسیار مهم است چرا که خرد کردن و مخلوط کردن هر ماده غذایی ممکن است با دیگری تفاوت داشته باشد و برای کاربر مهم باشد تا میزان خرد شدن ماده غذایی را انتخاب کند. سرعت یک مخلوط کن بر اساس میزان دور در دقیقهسنجیده می‌ شود. بنابراین هر چه میزان سرعت یک دستگاه مخلوط کن بالاتر باشد دستگاه دقیق تر و بهتر کار خواهد کرد. سرعت مخلوط کن می‌تواند در کیفیت آبمیوه‌ها و حتی آسیاب شدن ادویه‌ها تاثیر بسزایی داشته باشد. بنابراین بهتر است سرعت دور موتور را دست کم نگیرید و دستگاهی را انتخاب کنید که دور موتور بالایی داشته باشد.