سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز راجبه زودپز

در پارسی بلاگ می توانید مطالب بیشتری در رابطه با لوازم برقی و محصولات خانگی بخوانید. یکی از ظروف پخت و پز بسیار مهم در هر خانه و آشپزخانه، زودپز است. زودپز کمک رسانی عالی برای پخت سریع غذا به خصوص برای بانوان شاغل می باشد. زودپز با آزاد نکردن بخار آب درون محفظه خود، فشار را بالا می برد. این عمل باعث می شود آب در دمای بالاتری بجوشد و این دمای بالاتر باعث می شود که غذا سریع تر بپزد. زودپزها را نمی توان جزو دستگاه های جدید به حساب آورد به این دلیل که از زمان های قدیم تر از آن ها استفاده میشد، اما نمونه های پیشرفته تر آن ها غالبا به صورت چند کاره و برقی هستند.

زودپز ها به دو دسته رو گازی (غیر برقی) و برقی تقسیم بندی می شوند . که در ادامه این دو نوع مدل را بررسی خواهیم کرد.

زودپز روگازی

زودپزهای روگازی سرعت عمل بالاتری دارند و همچنین مصرف انرژی کمتری نسبت به زودپزهای برقی دارند. زودپزهای روگازی از دوام بالایی برخوردارهستند و در سایزهای مختلفی تولید و به فروش می رسند. با استفاده از این مدل زودپزها همه چیز به راحتی می تواند تحت کنترل شما باشد.

زودپز برقی

این نوع زودپزها معمولا به صورت چند کاره هستند و از آن ها هم به عنوان آرام پز، پلوپز و... می توان استفاده نمود. از مزایای زودپز برقی می توان به استفاده راحت و ایمنی بالای آن ها اشاره نمود. لازم به ذکر است که درون زودپزهای برقی غذای شما نمی سوزد، چرا که بعد از پخت به طور اتومات خاموش می شود. شست و شو و تمیز کردن این نوع زودپزها، نسبت به زودپزهای روگازی بسیار راحت تر است. در هنگام خرید زودپز چه روگازی و چه برقی لازم است که به میزان ظرفیت زودپز، جنس بدنه و جنس لایه ی ته زودپز، ایمنی زودپز، فشار زودپز توجه نمود. فشار زودپز ها براساس واحد PSI اندازه گیری می شوند که استاندارد ان ها 15 است ، اما برخی از زودپز ها دارای فشار 10 تا 12 هستند. هر زودپزی که psi  کمتری داشته باشد مدت زمان بیشتری نیاز دارد تا مواد غذایی در آن به خوبی پخته شود.

فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر کلیه محصولات لوازم خانگی از جمله زودپز را با قیمت مناسب ارائه می دهد. لازم به ذکر است که شما با خرید از فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید.